Vill ta bort ett element och plugga igen. Är det bara att göra det? Eller måste jag tänka på nåt? Kan det påverka övr element i huset? Anebyhus från 1962.

• Vitt element monterat mot vit vägg, del av ett Anebyhus från 1962. Fråga angående borttagning och påverkan på andra element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det två tvårörsysystem så är det bara att plugga. Är det ettrörsystem måste det byglas.

S SteelyDan skrev:
Vill ta bort ett element och plugga igen. Är det bara att göra det? Eller måste jag tänka på nåt? Kan det påverka övr element i huset? Anebyhus från 1962.
Som Berglund säger.
Det kan bli lite annan sång i rören när den cirkulerande volymen ändras en gnutta. För egen del sänkte jag cirkulationspumpen en hack så blev det tystare. Kommande vintern får vi se ifall detta var framgångsrikt och stabilt.
Har du modernare värmepump så är pumpen frekvensstyrd, men ville bara sticka in ett tips.

Varför tar du bort element? Elementet sitter ju där av en anledning

V Vector skrev:
Varför tar du bort element? Elementet sitter ju där av en anledning
Jag tog bort mitt för att väggen skulle dän. Lite ändringar i ett mindre rum. Men din fråga är berättigad - man kan sannerligen sakna ett element när det är bistert.

Bor i Skåne, haft huset 6 år, aldrig behövt ha detta element på.

H hovapettson skrev:
Som Berglund säger.
Det kan bli lite annan sång i rören när den cirkulerande volymen ändras en gnutta. För egen del sänkte jag cirkulationspumpen en hack så blev det tystare. Kommande vintern får vi se ifall detta var framgångsrikt och stabilt.
Har du modernare värmepump så är pumpen frekvensstyrd, men ville bara sticka in ett tips.
Lite annan sång? Våra element låter knappt nu. Kommer de att göra det...?

S SteelyDan skrev:
Lite annan sång? Våra element låter knappt nu. Kommer de att göra det...?
Troligen inte. Det är inte ett gammledags s k fullflödessystem ni har i kåken. Men jag sitter och gissar för fullt.

• Gilla
SteelyDan
  • Laddar…
Det ju bättre att fota kopplingarna till elementet än en random bild på en elementsida. Tom en helbild hade varit bättre..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.