124 077 läst ·
355 svar
124k läst
355 svar
Musfälla vippbräda. Ska hinken vara tom på vätska?
Jag fångade 2st möss med denna metod "utan" vatten i hinken så vad hände då?M Martin Lj skrev:Har som så många andra husägare problem med möss. Tänkte prova en sån vippbräda man placerar intill en 10l hink. Dock står det att man inte får fylla hinken med vatten eller annan vätska?
Är meningen att mössen ska fångas levande i hinken och vad ska man göra med mössen sedan? Slå ihjäl dem själv eller släppa ut dem hos grannen eller vad?
Jo den ena musen åt upp den andra musen antagligen levandes!
Så det nog mest humanist att låta dem drunkna.
Även om fåglarna dödar 13 miljoner småfåglar i Sverige varje år så var det inte det som var det stora problemet...Karlia skrev:
Problemet var att katterna ger varje småfågel ett långt och plågsamt lidande. Samtidigt stör sig kattägare på att andra har musfällor som är olagliga, men ändå inte orsakar lika nycket lidande som kattägaren själv orsakar med sin katt.
Dubbelmoral kallas det...
Så de som har katt kan lika gärna använda den förbjudna vattenmetoden medans de som inte har katt bör avstå?
Flera har försökt förklara att katter har instinkter som de inte kan stå emot, människor har det inte. Vi kan göra avvägningar på ett helt annat sätt. Jag har högre krav på mina medmänniskor än vad jag har på katter.
Flera har försökt förklara att katter har instinkter som de inte kan stå emot, människor har det inte. Vi kan göra avvägningar på ett helt annat sätt. Jag har högre krav på mina medmänniskor än vad jag har på katter.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 086 inlägg
Nej, det kallas off topic, vännen.Nissens skrev:
Den här tråden berör a) möss
och b) vippfällor med eller utan glykol.
Du försöker hela tiden diskutera a) katter
och b) dödade småfåglar.
En ren och tydlig ordboksdefinition på OT.
En Engelsk då. På Svenska heter det -ÄmnesavvikelseSågspånPappspikEternit skrev:
Staffan
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 674 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 674 inlägg
Makthavarna har sedan urminnes tider sett stort värde i lappar då de kunnat skapa beskattningsbara värden i en karg biotop. De sågs som så värdefulla att odlingsgränsen infördes och odling förbjöds ovanför den för att reservera marken för renhållningen. De andra har först nyligen uppvärderats då makthavarna insett att dessa är bättre på att rösta rätt.Staffan2000 skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 111 inlägg