Hej!
Håller på att "renovera", eller rättare sagt, ställa till rätta tidigare DIY misstag gjorda i ett fint gamalt tegelhus byggt 1928. Vi försöker att hitta tillbaka till den ursprungliga stilen i huset och jag funderar nu över vad för eldstad som skulle passa i matrummet... Själv så älskar jag murspisar, men skulle det passa i 20-30-tals stilen? Det måste passa i ett hörn, inte så mycket plats mellan kök och vardagsrum. Är det någon som har ett hus byggt runt samma tid med orginal eldstad i som skulle vilja ge lite tips? Bilder? Någon som anlitat murare att platsbygga murspis, vad kostar arbetet, hur lång tid tar det???? tacksam för alla kommentarer!!!!! Vad skulle ni gjort???
