Hej!

Jag bor i ett enplanshus med källare från 60-talet och jag skall renovera källartrappan (under mark) pga förskjutningar i muren till trappan. Jag har ett par frågor gällande detta som jag hoppas att jag kan få hjälp med.
Jag har grävt upp runt trappan och kommer att putsa betonghålstenen utvändigt dvs del som kommer att vara under mark. Vilket bruk skall jag välja. Är det Putsbruk A som gäller under mark? Går det att lägga ett galvat putsnät under mark eller kommer det att rosta efter en tid? Jag har som alternativ att använda ett glasfibernät av typen som STO som putsnät istället men med vanligt bruk tex putsbruk A. Jag eftersträvar så bra hållfasthet som möjligt pga högt marktryck.
Jag kommer att förstärka insidan av trappan med ett stödmur av leca för att få ett bättre hållfasthet i trappan. Denna stödmur kommer att utsättas för fukt men inte ligga direkt mot marken då den är på insidan av källartrappan. Vad är lämpligt att använda här? Funkar B-bruk bra här eller skall man satsa på ett A-bruk?
Slutligen en allmän fråga om putsning med glasfibernät av typen STO. Går detta nät bra att använda tillsammans med annat putsbruk istället för STO s egna produkter?

Tack på förhand

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.