1 475 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Murning/putsning för vedspis
Hej, jag håller på att installera en vedspis Husqvarna 727 . Den ska stå inmurad på ett fundament av lecasten, kommer bli ca 20 cm lecasten direkt invid varje sida resp bakom den. Under blir det en vedlucka. Har murat med kc c bruk, kommer putsa med detsamma (fast kc c fin). Ska jag ha grundningsbruk A samt putsnät innan eller fäster det ändå? Kan det bli tokigt med värmen/rörelser med nät och ett A-grundningsbruk Räknar med att lägga 10mm puts.
/Fredrik\
/Fredrik\
Nät och A-bruk inomhus känns som overkill. Traditionellt har man kört kalkbruk rakt på inomhus. Från 50-talet motsvarande C-bruk. Dessutom är A-bruket stelare och har mindre förmåga att röra sig utan att spricka. (Men utomhus är det bra för det är vattentätt.)
Redigerat:
Claes Sörmland skrev:
Tack, då kör jag bruket direkt på
Mvh Fredrik
Klicka här för att svara