Hej!
Precis köpt ny kåk och började riva lite och hittade detta. Vad är det för typ av mögel tror ni? Känns väldigt ”skummigt” nästan som mjukt fogskum.
Precis köpt ny kåk och började riva lite och hittade detta. Vad är det för typ av mögel tror ni? Känns väldigt ”skummigt” nästan som mjukt fogskum.
Nej, luktar ingenting tycker jag.
Funderar på om det är ett gammalt angrepp av hussvamp som delvis sanerats och åtgärdats? Det finns gamla bräder med svampmycel på och sen nytt virke precis intill.
Finns det fukt nånstans i konstruktionen?
Googla hussvamp och jämför bilderna med ditt hus.
Finns det fukt nånstans i konstruktionen?
Googla hussvamp och jämför bilderna med ditt hus.
Ja, dem har varit där innan och försökt lappa lite innan. Vad menar du med dykt nånstans i konstruktionen? Ingenting känns fuktigt idag så det bör vara en gammal skada som inte åtgärdats 100-procentigt.
Det som är murket bör tas bort, särskilt viktigt om det är bärande delar.
Jag hade inte velat ha angripet virke i mitt hus.
Det gamla angreppet med svamp berodde nog på att rören i väggen läckte, de ser delvis utbytta ut.
Jag hade inte velat ha angripet virke i mitt hus.
Det gamla angreppet med svamp berodde nog på att rören i väggen läckte, de ser delvis utbytta ut.
Jag ska ta bort så mycket det bara går. Läste nåt om att behandla med Bora-nånting. Vad tror du om det?
Boracol
Tar väl inte bort det som finns?
Möjligen preventivt mot ny svamp.
Minns inte faktiskt
Det viktigaste för framtiden är att ha koll på att förutsättningarna för svampen inte uppkommer igen. Dvs ingen ny vattenskada
Tar väl inte bort det som finns?
Möjligen preventivt mot ny svamp.
Minns inte faktiskt
Det viktigaste för framtiden är att ha koll på att förutsättningarna för svampen inte uppkommer igen. Dvs ingen ny vattenskada
Klicka här för att svara


