Min granne försokte böja tillbaka en sådan grill sm har spruckit... Den sprack helt igenom, tror inte att den går att använda mer....

Lassie skrev:
Väcker liv Torpet72:s tråd. Är det inget som meckat ihop en "Jula-grill"? Var precis å tittade på deras mellanmodell till mitt pågående altanprojekt. Hur sätter man ihop grillen, lösa delar eller skall den slabbas ihop med murbruk. Grund/platta, vilken typ?
Hej! Man ska inte mura ihop en murgrill. Det är då dom spricker för det blir spänningar i lekablocken och eftersom blocken inte kan röra sig pga du murat ihop allt i ett stycke så blir det sprickor. Sen ska man också elda försiktigt de första gångerna.

ska man ha till luft kanal under en murad grill som täkt topp och skorsten typ sådan form som dom som jula mm har.
jätte tacksam för svar

Gammal tråd men är även här lite nyfiken att ha en till min nya altan.

Fördelen som jag ser det är att den kan typ stå där året runt, bara snygga till den, behöver inte flytta den när vintern kommer så den rostar eller liknande så man måste ha någon vinterförvaring.

Dock så undrar man vilket är det bästa (och billigaste) köpa en färdig eller bygga en.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.