Ska renovera skorstenen till vår vedeldade bastu. Behöver både slamma/putsa utsidan (skorstenen är i tegel) och glidgjuta insidan. Vilket bruk kan man använda, som gör att också sotaren godkänner jobbet? Måste det vara keramiskt (?) bruk eller går det med billigare varianter?