Hej proffs! Jag skulle behöva lite tips och idéer för mitt bygge. Har gjutit en sula som min grill ska stå på. Tänkte mura upp med leca-block. Har dock lite huvudbry...
1. 4 block på höjden blir ca 80cm + bänkskiva = 84,5. Är det en lagom höjd tro?
2. Tanken är att lägga som det ser ut på bilden, det blir ju dock då ingen förskjutning på blocken... är detta nån stor risk vid detta lilla bygge?
3. Ska gjuta på formplyfa med expanderbetong för att sedan vända och få en slät yta (var tanken). Är det ens möjligt att vända och lyfta en L-formad skiva, eller det är risk för att den knäcks?
4. Är det slamning, putsnät sen puts som gäller? Överkurs? Kan man göra det innan man lägger på skivan isf? Lättare att komma åt...
1. 4 block på höjden blir ca 80cm + bänkskiva = 84,5. Är det en lagom höjd tro?
2. Tanken är att lägga som det ser ut på bilden, det blir ju dock då ingen förskjutning på blocken... är detta nån stor risk vid detta lilla bygge?
3. Ska gjuta på formplyfa med expanderbetong för att sedan vända och få en slät yta (var tanken). Är det ens möjligt att vända och lyfta en L-formad skiva, eller det är risk för att den knäcks?
4. Är det slamning, putsnät sen puts som gäller? Överkurs? Kan man göra det innan man lägger på skivan isf? Lättare att komma åt...
https://www.byggahus.se/forum/threads/putsa-ojaemnheter-tips.426715/P plan-g skrev:
Delresultat i alla fall
Liknande trådar
-
Mura upp ett ytterligare lager lecablock
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur isolera ny vägg i leca som muras upp i befintligt korsvirkeshus
Isolering -
Elektrisk grilltändare var uppmärksam
El -
Kostnad mura upp vägg mot berg
Grund & Markarbeten -
Mura upp ett skift på gjuten platta till garage - Vilken produkt?
Byggmaterial & Byggteknik