Hei,

Er det noen som vet om det er ok å mure inn en hvilken som helst kôkspis slik som på bildet?
innmurt.png

Vi har en kökspisen Dravn (bildet under) som vi lurer på å mure inn.
Vedkomfyr.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En peismurer jeg snakket med sa at ovnen måtte stå minst 10 cm fra mur. Dette var visst et generelt krav, og det skulle forhindre overopphetelse. Stemmer dette?

Kanskje det bare er spesielle typer komfyrer som kan mures inn. Jeg finner imidlertid ikke noe informasjon om dette. Når jeg søker på bilder i google ser det ut som det er mange forskjellige typer som mures inn. Jeg kan ikke helt se at det skulle være et problem at köksspisen blir murat inn. Man flytter jo bare varmen ut i teglsteinene, som igjen er i kontakt med luft gjør man ikke?
 
Hej,

den spis du visar på bilden verkar inte vara avsedd för att muras in att döma av hur den ser ut på sidorna (vulsten i nederkant).
Vad gäller t.ex. de Husqwarna-spisar som ska muras in så ska det vara ~5mm luft på sidorna enl. de gamla instruktionerna.
 
Hei,

Takk for svar. Jeg er enig i at den nok i utgangspunktet ikke er ment til å mures inn. Men jeg tenker at det kan la seg ordne dersom det bare er formen som er utfordringen. Vet du om t.ex. Husqwarna-spis som skal mures inn er annereledes bygd på sidene/bunnen? Er de tykkere, annet material?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.