Hej
Jag tog över ett hus byggdt 1950 putsat på trä som blivit ny dränering sedan 2009,det är fukt i det igenmurade garaget under huset men inget mögel i det rummet men i källartrappa och tvättrummet är det svartmögel i tak o trappa.Pannrummet brevid är helt befriat från mögel där den gammla oljepannan stått. Kan man sätta in frånluftfläktar i 3 av 4 ventilationhål och en tillluft i det 4 + avfuktare+luftrenare räcker det. Jag ska öppna upp för källardörren som ochså är igenmurad dessutom med ventilation uppe eller nere i dörren? Hade tänkt göra en stenkista och placera den utanför det igenmurade garaget som ligger under mark och koppla till befintlig dränerring? Kan man fuktspärra garagegolvet klättrar fukten upp i väggarna då? Tänkt slå ner putsen i källarväggarna och lägga klinker utan värmeslingor i golven. Tacksam för rådgivning.

Har du provat med en luftavfuktare? Om inte så börja där. Det brukar bli stor skillnad i källare.

ok ska prova det, har tvättat med mögelfri nu det mest utsatta och ska ner med en avfuktare då ska väl källarfönster vara stängda så jag inte drar in fuktig luft

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.