Lite knivigt med måtten tycker jag.
Det som är riktigt viktigt är att alla stegen är lika höga. Annars snubblar man i trappan. Så som du staplat nu är översta och understa hälften så höga. Farligt. Likaså farligt med små/korta stenar längst fram, de kan "rulla" när man skjuter ifrån när man går.
Kom ihåg att fogen är ca 1cm.
Vore bra om du kunde gissa antalet stenar.
Ett alternativ kanske kan vara att mura upp trappan stenar som ligger ner och sedan klä stegen med klinker. Borde funka och bli städbart.
Skissar lite imorgon...