Hej
Det är så att jag tänkt att bygga 2 murar på min tomt, har tänkt att de skall vara byggda i natursten.
Den ena muren skall byggas på gräsmattan och jag undrar hur djupt ner i marken man måste ha murens grund för att undvika att muren spricker?
Den andra kommer jag att bygga på berg så där antar jag att inte någon sådant behövs?
Sen undrar jag även om det behövs byggnadslov för detta? Den första muren kommer bli ganska lång (ca 120m) och kommer att ligga vid tomtgränsen.
Kan tilläggas att jag bor ute i skogen också.