Hej, jag ska installera en äldre Munters mg90 i min krypgrund. Den var gratis och hade inga medföljande stosar till slangutlopp. Funderar på att bygga en stos ca 80/100mm diam. till torrluften och fördela ut den på kanske 3-4 ställen. Enligt instruktionerna så kan man sätta slangstosar på alla in och utblås. Vad tror ni funkar bäst? Att leda ut torrluften på punkt 1,2,4 och ställa avfuktaren nära punkt 3 ,och låta den "suga" tillbaka till sig själv...? Sen funderar jag på våtgasslangen, den blir svår att få fall på hela vägen ut,kan man göra en böj ner och ett litet hål på lägsta punkten så ev kondens rinner ut där? Den ska väl även kondens isoleras(?) Försöker infoga en vacker skiss på grunden(ca55kvm). De svarta ifyllda grejerna är murar/ plintar från mark till trossbotten. Vill ha avfuktaren i östra delen pga sovrumsplacering. Våtgas åt norr/nordost helst också. Tacksam för svar och funderingar!
 
  • Handritad skiss av krypgrund med positioner för avfuktning och murar/pilar för luftflödesriktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.