U
Finns det multidosor för skivor tjockare än trippelgips? Säg råspont och dubbelgips.

Alternativt. Funkar det att göra ett större hål, T80, genom en gipsskiva för att sedan byta till T70 resten av vägen och sätta på en 13 mm förhöjningsring?
 
tommib
Varför ska du göra ett större hål i första gipsskivan?

Ja, du kan använda VP-2 trippelgips samt en förhöjningsring. Det blir dock väldigt pilligt att komma åt stutsarna eftersom du får jobba så djupt in, så det kan vara läge att dra i trådarna innan gipsen kommer på så att du kan snurra ner dosan i sitt lägsta läge.
 
misstänker att ts menar "multi som senil eller rotdosa" och då är säkert tanken med större hålet i gipset för att få in rot dosans bredare kant och sen bygga på med en 13mm förhöjn.ring

jag har inte sett ngn så djup rotdosa som fungerar direkt tyvärr.
 
U
J Johan_85 skrev:
misstänker att ts menar "multi som senil eller rotdosa" och då är säkert tanken med större hålet i gipset för att få in rot dosans bredare kant och sen bygga på med en 13mm förhöjn.ring

jag har inte sett ngn så djup rotdosa som fungerar direkt tyvärr.
Exakt så jag både menade och tänkte.

Ska se om jag istället kan få tag på längre skruv imorgon och helt enkelt bygga om en vanlig dosa (rot, inte vp-2). Tänker att en vanlig m3 x 50 borde räcka under förutsättning att låsningen inte bara snurrar runt.
 
Men om du tar t80 till första hålet sen t70 till de andra två, och monterar senildosan sist så räcker väl skruvarnas längd samt att du slipper förhöjningsring?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.