2 006 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Muggrör för nära väggen
Var idag å handlade en ny muggstol av den lite högre sorten på Bauhaus, för att min hade spruckit. Det jag inte hade tänkt på var att röret i golvet sitter lite närmare väggen än normalt. Inga problem med den gamla som är en IDO, den nya är en Gustavsbergare. Problemet är, att på den nya är röret indraget några centimeter under tanken. Medans på den gamla går röret i linje med baksidan på tanken. På den nya slår alltså tanken i väggen innan den centrerar i avloppet i golvet. Skit också, bara att åka tillbaka i morgon och lämna tillbaka. Tur att det finns 2 toaletter Frågan är nu om det är någon som vet om det finns en förhöjd toalett där röret går jäms med tanken, fabrikat spelar ingen roll. Jag är ganska lång så det är rätt "skönt" med en högre stol. I värsta fall så får man väl leta rätt på en standard, men lite tips kanske finns här på forumet
Tahoe
Tahoe
Ifö har en som är 460 mm istället för 400.... 2895 kr på rinkabyrör..
Menar du höjden på muggen då med dessa mått??? Det som är viktigast är att utröret inte är indragen under tanken. Utan tittar man rakt uppifrån å ner på baksidan på tanken, så ska utloppsröret ligga i linje med tanken. Viktigt!!!!!!!
Tahoe
Menar du höjden på muggen då med dessa mått??? Det som är viktigast är att utröret inte är indragen under tanken. Utan tittar man rakt uppifrån å ner på baksidan på tanken, så ska utloppsröret ligga i linje med tanken. Viktigt!!!!!!!
Tahoe
Sök på nätet, de stora tillverkarna (Ifö, Gbg osv) har måttritningar på deras hemsidor. Om du kollar på www.sigro.se så har dom måttskisser om du klickar på bilderna.
Hade samma problem, men jag hittade en "adapter" som "försköt" röret något från väggen. Funkade finfint.
Klicka här för att svara