Hej
Har en pool som jag vill ha igång. Dock löser motorskyddet på polpumpen ut gång efter gång. Går några sekunder sen löser den ut. Några gånger har den gått i en halvtimme eller så men inte mer.

Behöver felsöka. Tänker i två linjer.

Elfel, och då får jag mäta mig fram.
eller
skit i systemet som gör att flödet inte är som det ska och att pumpen då får jobba för mycket och löser ut motor skyddet.

Fast egentligen har jag ingen aning.
Kan någon ge mig lite ledtråd vad jag gör och i vilken ordning.

Tacksam för svar
 
Du behöver mäta.
Mät spänningen vid motorn ska vara ungefär samma spänning på alla 3 faser.

Mät strömmen med en tångampermeter, ungefär samma ström genom alla 3 faser.
 
  • Gilla
oveåfasa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.