4 074 läst ·
49 svar
4k läst
49 svar
Motordriven projektorduk
Om du ska kolla säkringen kan du välja 200 ohms-läget vid ca "klockan 5". Se till att allt är urkopplat från elnätet bara!
Och ska du mäta spänningen på de blå kondensatorerna ska du välja 20 v= vid ca "kl 10."
Och ska du mäta spänningen på de blå kondensatorerna ska du välja 20 v= vid ca "kl 10."
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ringat in lampan. Jag tänker att den borde lysa om den får ström. Reläerna klickar inte.blackarrow skrev:
Det jag menade med ström från styrbox att jag mätt så att det inte är kortis i kablarna från styrbox till motorn. Då var den inte inkopplad.
Bilden till vänster är hur den ser ut (inte min men har likadan.)
Tack! Det är precis så här jag vill ha förklarat. Jag är verkligen noob och det är lite pinsamt när man ser alla här som kan massorAnders243 skrev:
Är säkringen hel och det finns spänning över kondensatorerna så kan det vara regulatorkrets/arna som är defekta.
Det ser ut att sitta två stycken på höger sidan, kanske en 7812 och en 78l05. Standardgrejor som finns att köpa.
Det ser ut att sitta två stycken på höger sidan, kanske en 7812 och en 78l05. Standardgrejor som finns att köpa.
Skall laga lite käk nu och sen skall jag försöka mig på att mäta det ni har bett om. Jag är otroligt tacksam för all hjälp jag får av er och ber om ursäkt för dumma frågor men jag har aldrig mätt eller sysslat med el innan därav alla mina dumma frågor.