Hej,
Jag läste precis en artikel i elinstallatoren.se ... "därför måste jordfelsbrytaren motioneras". Om man har en jordfelsbrytare där man inte tryckt på testknappen på typ 30 år vad gör man då? Om man gör en test nu och det ser ut som att den fungerar kan man lita på det då, eller finns det något att vara orolig över?
Jag läste precis en artikel i elinstallatoren.se ... "därför måste jordfelsbrytaren motioneras". Om man har en jordfelsbrytare där man inte tryckt på testknappen på typ 30 år vad gör man då? Om man gör en test nu och det ser ut som att den fungerar kan man lita på det då, eller finns det något att vara orolig över?
Börja med att testa den, så tar vi det vidare därifrån.
Fungerar den behöver den inte bytas bara därför att, och nu när du läst på kommer du ju att testa den oftare.
En hint kan ju vara vilken tillverkare och modell det är som du har.
Fungerar den behöver den inte bytas bara därför att, och nu när du läst på kommer du ju att testa den oftare.
En hint kan ju vara vilken tillverkare och modell det är som du har.
D Dilato skrev:
Bra, då hoppas jag det ska funka. Jag har en elektriker på ingång inom kort i ett annat ärende ... ska passa på att testa precis innan han kommer så att jag kan få hjälp direkt om det strular.D Dilato skrev:
Klicka här för att svara