1 322 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Möte idag
Idag ska vi träffa eksjöhus en säljare som ska komma hem till oss. Är det något speciellt man ska tänka på att fråga om? Finns ju massor av saker men något som man kanske brukar glömma. Första gången vi träffar en husleverantör.
Jag skulle upplyssa säljaren om mitt d.liga minne, och be honom om tillstånd att spela in samtalet. Just vid första besöket brukar dom lova hur mycket som helst. Med inspelaren framme (även om du inte spelar in nåt) får du bara fakta.
d^_^b Den var brad^_^b Synd att man inte kan jämföra med hur mycket som hade blivit sagts utan.kamilenski skrev:
En sak jag personligen skulle vilja vara säker på är om de som sätter upp huset anlitar underleverantörer som anlitar underleverantörer som anlita unde.........
Medlem
· Västerbottens län
· 57 inlägg
Se till att ha en vanlig bandare så behöver du inte be om tillstånd att spela in! 
När det är digital inspelning måste man be om lov
När det är digital inspelning måste man be om lov
En kund som hade bett om att få spela in samtalet hade jag behandlat ytterst korrekt men inte gått en millimeter längre än jag behöver för.
Finns nog inte många som går på det där med dåligt minne utan man tolkar det nog som en misstroendeförklaring och då blir förhållandet därefter.
/John
Finns nog inte många som går på det där med dåligt minne utan man tolkar det nog som en misstroendeförklaring och då blir förhållandet därefter.
/John
Medlem
· Västra Götaland
· 13 inlägg
Om de erbjuder totalentreprenad: Hur många kontrakt måste jag skriva och vem skriver jag med? Husleverantören eller agenten?
Produktionskostnadskalkylen: Fast pris eller uppskattat pris?
//IFK
Produktionskostnadskalkylen: Fast pris eller uppskattat pris?
//IFK
Totalentreprenad = ett kontrakt
Vem kontraktet skrivs med beror på vem som har totalentreprenaden, men oftast skriver man med husleverantören (via säljaren). Det finns ju också byggfirmor som har totalentreprenad och vissa av dem köper in husstommen från en husleverantör. Men det vanligaste när det gäller de stora husleverantörerna som erbjuder totalentreprenad är nog de första alternativet.
Vem kontraktet skrivs med beror på vem som har totalentreprenaden, men oftast skriver man med husleverantören (via säljaren). Det finns ju också byggfirmor som har totalentreprenad och vissa av dem köper in husstommen från en husleverantör. Men det vanligaste när det gäller de stora husleverantörerna som erbjuder totalentreprenad är nog de första alternativet.
Klicka här för att svara