1 906 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Mörknande fogar badrum
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Mina vita fogar i badrummet mörknar allt mer. Badrummet är ca 10 år gammalt. Det är främst fogarna runt golvbrunn och dusch som mörknar. Jag har verkligen försökt med ALLT för att komma tillrätta med detta och inget hjälper. I de försök jag gjort så blir bara fogarna allt mer mörka vilket gör att jag tror att det är fukt som gör dem mörka. Någon som känner igen detta och vet vad jag skall göra åt det?
finns fogfärg som går att använda sig av. får se till att skrubba fogarna ordentligt med soda för att få bort fetter och annat skit, sen låta fogarna torka. Kolla in sopros sortiment.
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Jo det är vatten som gör dem mörka för när jag försökt rengöra fogarna blir det bara värre runtom. Detta torkar och ljusnar efter ett tag men fogarna runt golvbrunnen (där det är fuktigast) blir aldrig vita.
Håller fogfärg bra så man inte behöver göra om det igen efter ett år?
Håller fogfärg bra så man inte behöver göra om det igen efter ett år?
Produkter som diskuteras: "rengöra fogarna"
Paket för rena fogar
Fogrengöringsmedel + fogborste
399 kr inkl moms
461 kr
Läs mer
ja, om du låter badrummet stå och torka ut( en månad?) fogen måste som sagt rengöras med soda så fett och hudrester mm försvinner. gör det flera ggr en en gång. sen måste det torka. ingen som ringt efter 3 år varjefall... och det brukar folk i regel göra om dom inte e nöjda.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden