Hej alla!

Har ett fönster i ett snedtak som jag skulle vilja kunna få helt mörkt. Anledningen är att jag ibland sover i det rummet, och persiennen duger helt enkelt inte.

Finns det någon bra att köpa för att lösa detta problemet? Någon som har erfarenhet av bra produkter som är enkla och montera?

Tackar så mycket för hjälpen. Måtten står även utskriva på bilden men skriver även här:

Bredd hela fönstret (ink. karm): 89 cm
Bredd enbart fönster: 77 cm
Längd hela fönstret (ink. karm): 152 cm
Längd enbart fönster: 132

• Persienn i ett snedtakfönster med angivna mått för både fönstret och karmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi hade Veluxfönster i förra huset, till dem finns det olika gardiner o markiser som passar perfekt. Vi hade en utvändig markis som det blev mörkt av och en tunnare gardin på insidan som släppte igenom ljus men hindrade insyn då grannhuset låg högre upp i en backe.

Jag skulle rek. Att du öppnar fönstret och kolla efter en etikett som säger vad det är för varumärke. Ex. Har velux och fakro kod som säger vad det är för exakta mått, vilket krävs för beställning av produkt till detta fönster.

Jag hade ex. Valt en skylight rullgardin från luxaflex med mörkläggande väv, då får du så tätt du bara kan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.