Hej
Har flyttat till en lägenhet där det finns en Mora tvättställsblandare. Se modell bifogade foton. Den fjädrar tillbaka så att det blir dåligt vattenflöde och speciellt i handduschen. Finns det någon sprint man kan ta bort som finns där för att spara varmvatten? Hur öppnar man blandaren?
Tacksam för svar.
Har flyttat till en lägenhet där det finns en Mora tvättställsblandare. Se modell bifogade foton. Den fjädrar tillbaka så att det blir dåligt vattenflöde och speciellt i handduschen. Finns det någon sprint man kan ta bort som finns där för att spara varmvatten? Hur öppnar man blandaren?
Tacksam för svar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Välkommen till forumet!
Om du inte får något svar här skulle du kunna pröva med Moras eget kundforum: https://kundforum.moraarmatur.se/org/moraarmatur/
Om du inte får något svar här skulle du kunna pröva med Moras eget kundforum: https://kundforum.moraarmatur.se/org/moraarmatur/
Nu är jag inte bekant med just den aktuella blandaren, men det är väl en "vanlig" snålspolningsfunktion?
På de blandare jag är bekant med sitter det en justerskruv under "hatten" där man kan ställa in vilket grundflöde kranen fjädrar tillbaka till när man släpper greppet. Låter osannolikt att man skulle behöva byta hela insatsen.
På de blandare jag är bekant med sitter det en justerskruv under "hatten" där man kan ställa in vilket grundflöde kranen fjädrar tillbaka till när man släpper greppet. Låter osannolikt att man skulle behöva byta hela insatsen.
Tack. Ska öppna och kolla. Vore bra att inte behöva byta insatsen.C cpalm skrev:Nu är jag inte bekant med just den aktuella blandaren, men det är väl en "vanlig" snålspolningsfunktion?
Tror du tänker på Gustavsberg. Mora har förvisso en vattensparande kolv men osäker på om den fjädrar, man behöver nog i vilket fall byta för jag tror inte att man kan justera dessa. Det är inte alls osannolikt att man behöver byta insatser/kolvar på blandare efter ett antal år, en ganska vanlig serviceåtgärd som går relativt fort och är mycket billigare än att byta hela blandaren.C cpalm skrev:Nu är jag inte bekant med just den aktuella blandaren, men det är väl en "vanlig" snålspolningsfunktion?
Redigerat:
Klicka här för att svara