Har en Mora Cera i badrummet som läcker under handtaget, mellan handtaget och blandarhuset (hoppas ni förstår vad jag menar). Jag tänkte byta insatsen för att se om det hjälper och har därför försökt demontera kranen, men jag lyckas inte få av handtaget! Har lossat skruven bakom pluggen med en 2,5 mm insexsnyckel men handtaget sitter som berget. Hur får jag av det? När jag ser på youtube ser det ut som att de bara lyfts av....?
 
K Killeröd skrev:
Har en Mora Cera i badrummet som läcker under handtaget, mellan handtaget och blandarhuset (hoppas ni förstår vad jag menar). Jag tänkte byta insatsen för att se om det hjälper och har därför försökt demontera kranen, men jag lyckas inte få av handtaget! Har lossat skruven bakom pluggen med en 2,5 mm insexsnyckel men handtaget sitter som berget. Hur får jag av det? När jag ser på youtube ser det ut som att de bara lyfts av....?
Hej

Har exakt samma problem, vad var lösningen?
Tacksam för svar
 
Den satt bara fast väldigt hårt, fick dra som tusan med en skiftnyckel så gick den av :)
 
K Killeröd skrev:
Den satt bara fast väldigt hårt, fick dra som tusan med en skiftnyckel så gick den av :)
Uppåt eller vred du handtaget åt sidan?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.