Tja!
Håller på att bygga mig en friggebod/gäststuga där jag har tänkt att ha plywood som ytskikt på väggar och tak.

Vill ju inte ha massa skruvskallar synliga så tänker limma och skjuta med dyckert och är väl lugn med att detta kommer att funka för väggarna men känner mig lite osäker på om det räcker för skivorna i taket. Man vill ju inte att gästerna vaknar av att de får en plywoodskiva över sig...

Plywooden är 15mm tjock av modell: https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/byggmaterial/byggskivor/plywood/interiörplywood

Tror ni jag behöver skruva skivorna i taket för att gästerna skall kunna sov gott på natten?

//Magnus
 
Minst du med ett vettigt konstruktionslim och dessutom skjuter fast så finns det inte på kartan att dom ramlar ner.
 
  • Gilla
Mangan13
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.