Jag bytte lucka till en 25 år gammal men fungerande ugn, Electrolux EKC6180. Jag förstår nu inte riktigt hur jag ska få gångjärnen att fästa igen. Det borde förstås vara i omvänd ordning som den snäpper fast men jag frågar här innan jag förstör något eller mina fingrar. Nyare modeller har en annan konstruktion.
Tittar jag bland reservdelar står det att man ska använda servicetekniker, men det är nog en standardskrivning.
Tittar jag bland reservdelar står det att man ska använda servicetekniker, men det är nog en standardskrivning.
halmåneskruven i luckan måste regla gångjärnet vrid 1/4 varv medurs i öppet lägeB Barnacle skrev:Jag bytte lucka till en 25 år gammal men fungerande ugn, Electrolux EKC6180. Jag förstår nu inte riktigt hur jag ska få gångjärnen att fästa igen. Det borde förstås vara i omvänd ordning som den snäpper fast men jag frågar här innan jag förstör något eller mina fingrar. Nyare modeller har en annan konstruktion.
Tittar jag bland reservdelar står det att man ska använda servicetekniker, men det är nog en standardskrivning.
Har du bytt den än?B Barnacle skrev:Jag bytte lucka till en 25 år gammal men fungerande ugn, Electrolux EKC6180. Jag förstår nu inte riktigt hur jag ska få gångjärnen att fästa igen. Det borde förstås vara i omvänd ordning som den snäpper fast men jag frågar här innan jag förstör något eller mina fingrar. Nyare modeller har en annan konstruktion.
Tittar jag bland reservdelar står det att man ska använda servicetekniker, men det är nog en standardskrivning.
Klicka här för att svara

