4 247 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
montera spishäll, för stort hål
hej, Har utsågat hål för spishäll 4 plattor men har ångrat mig och vill bara ha för 2, dvs en mindre häll.
Någon som har förslag på hur man kan lösa det? montera på någon skiva, plåt eller ngt? bänkskivan är svart kompaktlaminat, vill helst inte byta hela skivan då den är fast med diskhon.
Någon som har förslag på hur man kan lösa det? montera på någon skiva, plåt eller ngt? bänkskivan är svart kompaktlaminat, vill helst inte byta hela skivan då den är fast med diskhon.
Finns inget du kan göra som inte kommer se för jävligt ut. Skulle rekommendera dig att köra en häll med 4 plattor.M mogenso skrev:
Det går att tillverka en någon skiva som fyller ut med ett mindre hål i men det går inte att göra osynligt. Försök göra något som ser ut att vara meningen från början, typ avställningsyta eller liknande.
Det finns ett svart material som påminner om det som är i plastskärbrädor men ganska blank och slät yta. Jag vet inte var man får tag i det. Det skulle möjligen kunna användas till en skiva. Med lite fasning av kanterna och en tätningslist och några klossar eller små vinkeljärn undertill för att fixera den i läge. Inte tror jag det blir snyggt men det kanske går att stå ut med om det är viktigt för dig att inte använda den större hällen.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Eller svart plexi:
https://www.plastvaror.se/shop/svart-plexiglas-12178p.html
Finns i 5 mm tjocklek, det kan räcka om det är liten skillnad i mått mellan de två hällarna. Kanske finns det tjockare att hitta någonstans, 10 mm skulle väl kännas säkrare.
https://www.plastvaror.se/shop/svart-plexiglas-12178p.html
Finns i 5 mm tjocklek, det kan räcka om det är liten skillnad i mått mellan de två hällarna. Kanske finns det tjockare att hitta någonstans, 10 mm skulle väl kännas säkrare.
Precis! Istället för att försöka gömma missen gör man det "övertydligt", gärna i ett material/färg som redan finns i köket.Fotografen skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden