hej, Har utsågat hål för spishäll 4 plattor men har ångrat mig och vill bara ha för 2, dvs en mindre häll.
Någon som har förslag på hur man kan lösa det? montera på någon skiva, plåt eller ngt? bänkskivan är svart kompaktlaminat, vill helst inte byta hela skivan då den är fast med diskhon.
 
S
M mogenso skrev:
hej, Har utsågat hål för spishäll 4 plattor men har ångrat mig och vill bara ha för 2, dvs en mindre häll.
Någon som har förslag på hur man kan lösa det? montera på någon skiva, plåt eller ngt? bänkskivan är svart kompaktlaminat, vill helst inte byta hela skivan då den är fast med diskhon.
Finns inget du kan göra som inte kommer se för jävligt ut. Skulle rekommendera dig att köra en häll med 4 plattor.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Sätt i hällen du köpt och sågat hålet för.
 
  • Gilla
RoBo och 2 till
  • Laddar…
Det går att tillverka en någon skiva som fyller ut med ett mindre hål i men det går inte att göra osynligt. Försök göra något som ser ut att vara meningen från början, typ avställningsyta eller liknande.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Det finns ett svart material som påminner om det som är i plastskärbrädor men ganska blank och slät yta. Jag vet inte var man får tag i det. Det skulle möjligen kunna användas till en skiva. Med lite fasning av kanterna och en tätningslist och några klossar eller små vinkeljärn undertill för att fixera den i läge. Inte tror jag det blir snyggt men det kanske går att stå ut med om det är viktigt för dig att inte använda den större hällen.
 
Fadai
Fotografen Fotografen skrev:
Det går att tillverka en någon skiva som fyller ut med ett mindre hål i men det går inte att göra osynligt. Försök göra något som ser ut att vara meningen från början, typ avställningsyta eller liknande.
Precis! Istället för att försöka gömma missen gör man det "övertydligt", gärna i ett material/färg som redan finns i köket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.