Håller på att montera en spg motor på en skruv som jag hade liggandes, målet är att den skall monteras inne i bulkförådet.
(kommer inte vara där de gånger man begär bulkpåfyllning)

har nu kommit så långt att motor och växellåda är monterade samt elen kopplad.

Skulle därför testa att det fungerade innan jag gick vidare och monterade på skruven.
Men motorn brummar, men motoraxeln rör sig inte.

Kan jag ha misslyckats när jag monterade i hop motor växellåda, eller hur felsöker jag detta.
 
Enfas eller trefas?
Går motorn att dra runt för hand?

Protte
 
enfas motor,
Den går inte att dra runt för hand,
se över monteringen av växellådan?
 
Den ska inte gå att dra runt för hand...
Vad menar du med att växellåda är monterad? Sitter det ytterligare en växellåda än den standardmonterade?

Har du kopplat kablarna rätt?
 
Har du kopplat in en kondensator på matningen?
 
analog skrev:
Vad menar du med att växellåda är monterad? Sitter det ytterligare en växellåda än den standardmonterade?
Fick min levererad omonterad (motor - växellåda), o där gjorde jag något galet vid montering,
efter att ha skruvat upp den samt vridit växellådan ett kvarts varv så fungerade det perfekt när jag sedan testade det.

Här är resultatet.
HPIM3194.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok, gött att det löste sig!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.