Håller på att montera en spg motor på en skruv som jag hade liggandes, målet är att den skall monteras inne i bulkförådet.
(kommer inte vara där de gånger man begär bulkpåfyllning)
har nu kommit så långt att motor och växellåda är monterade samt elen kopplad.
Skulle därför testa att det fungerade innan jag gick vidare och monterade på skruven.
Men motorn brummar, men motoraxeln rör sig inte.
Kan jag ha misslyckats när jag monterade i hop motor växellåda, eller hur felsöker jag detta.
(kommer inte vara där de gånger man begär bulkpåfyllning)
har nu kommit så långt att motor och växellåda är monterade samt elen kopplad.
Skulle därför testa att det fungerade innan jag gick vidare och monterade på skruven.
Men motorn brummar, men motoraxeln rör sig inte.
Kan jag ha misslyckats när jag monterade i hop motor växellåda, eller hur felsöker jag detta.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Enfas eller trefas?
Går motorn att dra runt för hand?
Protte
Går motorn att dra runt för hand?
Protte
Fick min levererad omonterad (motor - växellåda), o där gjorde jag något galet vid montering,analog skrev:
efter att ha skruvat upp den samt vridit växellådan ett kvarts varv så fungerade det perfekt när jag sedan testade det.
Här är resultatet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara