Jag har ett nybyggt pannrum som nu ska bestyckas med panna och skorsten. Enligt beräkningar så ska skorstenen vara 6-9 m hög beroende på diameter. Redan en på 6 m riskerar att komma för nära en kraftledning så min fråga är om man kan ta ut skorstenen genom bakväggen och sedan låta den följa väggen diagonalt (s.k. sidodragning) i ungefär sex meter med en lutning på runt 30 grader och sedan vika rakt upp i en avslutning på c:a 2 m?