917 läst ·
2 svar
917 läst
2 svar
demontera premodul skorsten
hejsan hade tänkte demontera min premodul skorsten från contura förmodligen satt runt 1990. den går genom 2 plan sedan upp på vinden och ut genom taket.
jag kommer åt den överallt och den hålls uppe av en stålpelare på plan 1.
Förstår att jag ska börja uppifrån men undrar ifall någon har något tips på hur jag ska göra, kan man på något sätt smörja delarna så det kan går att vrida loss sektionerna?
Förstår att jag ska börja uppifrån men undrar ifall någon har något tips på hur jag ska göra, kan man på något sätt smörja delarna så det kan går att vrida loss sektionerna?
Jag, funderar på samma sak, lossa skarven i vår Premodul E16-3, jag läste ett inlägg där författaren låste skorstenen med en pinne genom röret där det munnar ut på taket, sedan tog han dit en montör som skulle göra anslutningen mot kaminen. När han rörde röret lossnade det i skarven och slog ner i golvet. Ingen skadades turligt nog. Jag tänkte byta hela röret mot en lättvikts skorstengustavholm skrev:
hejsan hade tänkte demontera min premodul skorsten från contura förmodligen satt runt 1990. den går genom 2 plan sedan upp på vinden och ut genom taket.
Min plan är att ta bort hela skorstenen, och förhoppningsvis kunna lossa sektionerna uppifrån och arbeta sig nedåt 👍B beaver3 skrev:Jag, funderar på samma sak, lossa skarven i vår Premodul E16-3, jag läste ett inlägg där författaren låste skorstenen med en pinne genom röret där det munnar ut på taket, sedan tog han dit en montör som skulle göra anslutningen mot kaminen. När han rörde röret lossnade det i skarven och slog ner i golvet. Ingen skadades turligt nog. Jag tänkte byta hela röret mot en lättvikts skorsten
Annars får man såga bit för bit
Klicka här för att svara