Hallå!

Håller på att renovera vardagsrummet och har kommit så långt att det snart är dags att montera tillbaka elen. Har kikat lite på Eljos Renova-serie som jag tycker ser tjusig ut.

Nu pratade jag med min systers kille som är elektriker och han trodde det skulle bli strul med monteringen då jag har gamla 60mm dosor i lägenheten och han gissar att Renovas uttag är 70mm. Lösningen är då att borra och skruva fast det hela. MEN då är marginalerna så små att man riskerar att spräcka materialet (betong) om man inte är försiktig.

Någon som har nån hands on-erfarenhet utav detta. Låter det som något som är helt galet att ge sig in på som novis?

tommib
Spontant låter det som en dålig idé. Om du har gamla plåtdosor så har du inga skruvar och Renova har inga marginaler utåt för att fästa bredvid. Det kanske kan gå med dosclips men det är inte säkert. Du kan ju alltid köpa en och testa med dosclipsen men var beredd på att det inte fungerar...

Jag har Renova monterat med de medföljande "klorna" i gamla plåtdosor utan skruv. Vet inte diametern på plåtdosorna, men tror att de är original från när lägenheten byggdes 1936.

• Gilla
intelligence
  • Laddar…
Jag har med monterat Renova i vårt hus med gamla plåtdosor utan problem. Har inte fäst på något speciellt vis utan spänt ut de korna som sitter på.
Lycka till.

• Gilla
intelligence
  • Laddar…
ZipLock skrev:
Jag har Renova monterat med de medföljande "klorna" i gamla plåtdosor utan skruv. Vet inte diametern på plåtdosorna, men tror att de är original från när lägenheten byggdes 1936.
knipo skrev:
Jag har med monterat Renova i vårt hus med gamla plåtdosor utan problem. Har inte fäst på något speciellt vis utan spänt ut de korna som sitter på.
Lycka till.
Detta låter ju mycket lovande! Har ni haft problem med att uttagen har ramlat ur om man dragit ut dammsugaren eller så lite bryskt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.