18 477 läst ·
35 svar
18k läst
35 svar
Montera plastfönster 1 - 2 - 3
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det tycker jag går alldeles utmärkt
Att jag inte satte övre och undre foder direkt var nog för att jag inte visste riktigt hur jag skulle ha det med blecken.
Men jag skummade ju runt om i ett svep.
Att jag inte satte övre och undre foder direkt var nog för att jag inte visste riktigt hur jag skulle ha det med blecken.
Men jag skummade ju runt om i ett svep.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
På tal om fönsterbleck.. varför limma man inte med montagelim eller liknande för detta? Alla hål man kan undvika i ett fönster borde vara att föredra!.. vad säger ni
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Helt riktig fundering tycker jag.
Problemet är bara hur man pressar blecket mot karmen medan montagelimmet (PL400?) härdar/torkar.
Så där kommer nog några skruv in i bilden i alla fall.
(Nu har jag en påse med rostfri/syrafast skruv som blev utsorterade på jobbet,
så skruven var gratis för mig
)
Problemet är bara hur man pressar blecket mot karmen medan montagelimmet (PL400?) härdar/torkar.
Så där kommer nog några skruv in i bilden i alla fall.
(Nu har jag en påse med rostfri/syrafast skruv som blev utsorterade på jobbet,
så skruven var gratis för mig
Redigerat:
Man kan såga ett spår för blecken på fönstren då kan man använda std bleck
Mentafönster bla har det här som tillval men jag har sågat själv med sänksåg inställd på läget för ritsning (makita såg) skulle tro det är 2-3mm djupt.
En limsträng i sågspåret, i med blecket och 2-3 skruvar som håller
Mentafönster bla har det här som tillval men jag har sågat själv med sänksåg inställd på läget för ritsning (makita såg) skulle tro det är 2-3mm djupt.
En limsträng i sågspåret, i med blecket och 2-3 skruvar som håller
Även kronfönster ha utsågat som standard på sina fönster. Även snyggare utan skruv! Måste gå sätta tejp som håller fast vid härdning
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
