1 384 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Montera LV-pump på gipsskiva?
Innedelen på den beställda luftvärmepumpen kommer att sitta ovanför en innedörr på en riktig skräpmellanvägg i hallen med bara gipsskivor (ingen OSB under). Däremot finns det två (dörr)reglar med cc 1000 mm vilken dock inte 800 mm lv-pump kan skruvas direkt på. Funderar på två alternativa lösningar - vad välja? Tyck gärna eller kom med bättre förslag:
1. Såga till en träskiva (spån/MDF) som passar mellan reglarna över dörren. Fasa kanterna och tapetsera in den (ska ändå tapetsera hallen). Vad måste det vara för tjocklek? Gipset lär väl inte göra mycket nytta bakom skivan?
2. Placera två någorlunda diskreta reglar typ läkt att skruva upp plattan på. Fasa ändarna och måla i tapetfärgen för att komma undan hyfsat med det estetiska.
3. En genial och snygg lösning som någon annan här kommer på åt mig.
1. Såga till en träskiva (spån/MDF) som passar mellan reglarna över dörren. Fasa kanterna och tapetsera in den (ska ändå tapetsera hallen). Vad måste det vara för tjocklek? Gipset lär väl inte göra mycket nytta bakom skivan?
2. Placera två någorlunda diskreta reglar typ läkt att skruva upp plattan på. Fasa ändarna och måla i tapetfärgen för att komma undan hyfsat med det estetiska.
3. En genial och snygg lösning som någon annan här kommer på åt mig.
Jag tror inte du behöver oroa dig för belastningen av
innerdelen, den fästs på en plåt med minst 20st hål att skruva i
använd mollyplugg eller något annat avsett för gips så skall det
hålla, innerdelen väger nog max 15kg.
innerdelen, den fästs på en plåt med minst 20st hål att skruva i
använd mollyplugg eller något annat avsett för gips så skall det
hålla, innerdelen väger nog max 15kg.
Klicka här för att svara