Renoverar kök. Byta kakel. Kakel monterat på spånskiva. Hela skivan följde med o nu står jag med gapande hål där skivan suttit och med synliga reglar. Skivan bakom köksskåpen är förstås kvar. Vill montera gipsskiva o sedan nytt kakel.
Hur göra enklast? Ta ner skåpen o montera ny gipsskiva? Eller kan man sätta extra reglar för att gipset ska ha nåt att fästa i? Hur montera dessa reglar i så fall då man ju inte når in bakom skåpen för att spika?
Hur göra enklast? Ta ner skåpen o montera ny gipsskiva? Eller kan man sätta extra reglar för att gipset ska ha nåt att fästa i? Hur montera dessa reglar i så fall då man ju inte når in bakom skåpen för att spika?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hoppsan som det kan bli.
Du borde kunna ta en bred regel (45*95) och lirka in till hälften bakom skåpen med lim på.
Några skruv inifrån skåpen som håller på plats medans limmet torkar. Då blir det tillräckligt mycket trä att skruva gips i.
Eller skruva ner skåpen, men det är ju lite mer jobb.
Du borde kunna ta en bred regel (45*95) och lirka in till hälften bakom skåpen med lim på.
Några skruv inifrån skåpen som håller på plats medans limmet torkar. Då blir det tillräckligt mycket trä att skruva gips i.
Eller skruva ner skåpen, men det är ju lite mer jobb.
tack för det!raveper skrev:
Kottla vet jag inte vad det är eller menar du kortlingar mellan stående reglar?
Sen, jag kan se att skåpen är fästade dels på sidan högst upp med ett vinkeljärn men dels också verkar det vara skruvat högst upp inne i skåpen via en liggande bräda (2 skruvar). Nertill kan jag inte se någon infästning alls varken ute eller inne i skåpet? Ändå sitter skåpet mot spånskivan bakom. Kalmar kök från 1976.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kottlaraveper skrev:
Klicka här för att svara