4 298 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Montera fönster själv = Lätt ?
Tänkte montera våra fönster själv, i alla fall i den nedre våningen som är sutterängvåning i ytong/lättbetong. Så finns det någon bra sajt på nätet som kan hjälpa mig på traven. Jag har hittat en bra skruv med plugg från Fisher. Men undrar lite över hur mycket "smyg" man kan våga ta osv...?
Någon som kan ge mig tips...
Någon som kan ge mig tips...
Montera fönster är inget problem. Har du ytong/lättbetong så räcker det med att kila fast karmen, och sedan spruta fogskum. Det både tätar och limmar fast karmen. Var dock noga med att endast fylla fogen till 1/4, då det expanderar mycket. Fyll hellre på om det fattas, men först dagen efter. Är det öppningsbara fönster så ska du vara noga med att kila fast karmen rakt.
Smygen var din nästa fråga. Glaset skall helst vara så nära insidan som möjligt, detta för att inte riskera imma i underkant på glaset. Nu vill ju de flesta ha en liten smyg, så dela väggtjockleken och ha lika mycket på insidan som på utsidan.
Lycka till// Tartan
Smygen var din nästa fråga. Glaset skall helst vara så nära insidan som möjligt, detta för att inte riskera imma i underkant på glaset. Nu vill ju de flesta ha en liten smyg, så dela väggtjockleken och ha lika mycket på insidan som på utsidan.
Lycka till// Tartan
Klicka här för att svara