O
LoFi14 LoFi14 skrev:
Det som ska installeras är till spottar med ett drivdon som jag vill kunna dimma.
...
...
Hur vet jag att jag satt den på rätt sida då undrar jag? Jag kan ju prova mig fram också visserligen.
Då är det mer begripligt. Många drivdon för LED har inbyggd dimmer som styrs via en impulsingång. Om du postar en bild på den, eller märke/modelbeteckning, så kan vi ser hur den skall kopplas mot strömbrytaren.

O
Det här det kopplingsalternativ som är relevant för dig:
Elkopplingsschema för LED och drivdon med märkning av L och N ledare samt PUSH-funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Drivdonet skall anslutas fast till spänning med L (fasledare) och N (neutralledare). Det vill säga att det är fast anslutet till elsystemet utan att någon av de trådarna går igenom brytaren.

Strömbrytaren skall anslutas till L (fasledare) från elsystemet och från utgången skall en "tändtråd" dras och anslutas till PUSH drivdonet.

• Gilla
Henibell
  • Laddar…
O Steamboy skrev:
Det här det kopplingsalternativ som är relevant för dig:
[bild]
Drivdonet skall anslutas fast till spänning med L (fasledare) och N (neutralledare). Det vill säga att det är fast anslutet till elsystemet utan att någon av de trådarna går igenom brytaren.

Strömbrytaren skall anslutas till L (fasledare) från elsystemet och från utgången skall en "tändtråd" dras och anslutas till PUSH drivdonet.
tusen tack för svar och hjälp!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.