Jag ska sätta upp ett fäste till en boxningssäck i helgen. Fästet är av den här typen, fast utan bultar.
Säcken är av mindre modell och väger 20 kilo, dock blir det väl större påfrästningar än så när den används, även om det ska sitta en fjäder mellan kroken och säcken.
Taket den ska fästas i är i trä.
Mina funderingar är dels om jag bör använda vanliga bultar (som på bilden), expanderbultar eller någon annan typ?
Och dels om ni tror att det är absolut nödvändigt att hitta en bjälke att skruva i, i och med att den faktiskt inte är SÅ tung. Jag menar måste den absolut hängas i en bjälke blir det ju mer begränsat vart man kan hänga den.
Tack på förhand!
// R