Jag har en 40l tryckexpansionskärl som ska upp på väggen i pannrummet. Går det att montera fästet direkt på gipset (dubbelgips) utan att det går sönder? Kommer väl väga lite över 40kg.

JOcke
 
Det bör gå med rätt plugg.

Jag hade taget ett styckte plywood eller OSB, 620*300mm, målat vit(eller i rätt väggfärg) och skruvat i reglerna. Sen monterat kärlet med vanliga skruvar i skivan.
Tryggare montering, som garanterat klarar folk som snubblar och rycker tag i kärlet eller likande Murpy senario :)
 
Det får nog bli något sådant. Hoppas jag hittar reglarna. :)
 
Du kanske kan lyfta taklisten? Aller mäta ut från väggen.
Slår du med skaftet på en PH2 mejsel brukar det höras rätt tydligt med ;)
 
Det går inte att komma åt den övre regeln, endast ena (den nedre) regeln. Hur ska jag göra då? Kommer sätta dit en bräda som är 145mm x 21mm och 55cm lång.

Jocke
 
Sålänge iaf häften av fästpunkterna kommer på en regel ser jag inga bekymmer med det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.