Hej
Bor ett gammal hus på 118 kvm tilläggsisolerat.
Värmesystemet är vattenburna element som värms med hjälp av en 314 kökspanna utan acctank. och en luft/luft pump.
Problemet är ju när det blir kallt ute och L/L pumen inte orkar mer och när man inte är hemma och kan elda. har inte plats för någon acctank tyvärr.
Funderar på om man skulle montera en c-pump med elpatron som värmer huset när man inte är hemma, kanske 10 timmar per dag.
Hur stor elpatron skulle behövas tro och vad kan en elpatron dra i el om den är inställd på kanske 30grader ?
mvh johan