Ska montera dushvägg och dörr (Noro frost serien 800 vägg och dörr). Vill ju vara 110% på att det blir rätt då detta inte är nått man vill göra fel.. Manualen är väll lite sisådär. En detalj som verkar tydlig men som jag inte fattar riktigt varför man ska göra är nedan.... ska man alltså kapa skenan 12mm?? varför är den inte 12mm kortare från början då? Kanske har nått med dörren att göra men vill gärna förstå innan jag kapar nått.... (källa till manualen)

Illustration av montageinstruktioner för skärande av duschskens 12mm för Noro Frost-serien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A Arne999 skrev:
Ska montera dushvägg och dörr (Noro frost serien 800 vägg och dörr). Vill ju vara 110% på att det blir rätt då detta inte är nått man vill göra fel.. Manualen är väll lite sisådär. En detalj som verkar tydlig men som jag inte fattar riktigt varför man ska göra är nedan.... ska man alltså kapa skenan 12mm?? varför är den inte 12mm kortare från början då? Kanske har nått med dörren att göra men vill gärna förstå innan jag kapar nått.... (källa till manualen)

[bild]
Tanken med kapningen av skenan är att det ska bli rätt. Eftersom skenan används till olika utföranden så behöver den justeras.

Lycka till och var noga så nu mäter rätt och få den i våg. Tänk verkligen på att inte slå i någon glashörna. Då kan den explodera.

Ok misstänkte ju detta men då ska alltså inte skenan "räcka hela vägen" när man monterar dörr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.