7 706 läst ·
28 svar
8k läst
28 svar
Montera duschblandare utan träkottling
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Har ett litet sågbord som jag kan montera min cirkelsåg i. Men det blir en så kort bit att den går att köra i gersågen också.
Efter "såsom" brukar man sammanbinda delarna med "och", t.ex. "..skämtare, såsom clowner, pajasar och komiker..."ACME skrev:
Vet inte vad jag vill ha sagt med detta, endast en reflektion
Perfekt! =)
Jag funderar på att sätta en regel ungefär i mitten där jag tänkt ha blandaren. sedan så får jag ta och leka med gersågen så att jag får ut en bit som är 20mm. på andra sidan får en vanlig 45:a sitta då har jag 45+45+20= 110 och så blir det fixturerna på var sin sida, totalt 150mm då.
Fördelen med det måste ju vara att man sedan kan använda regeln till att fästa dusch hållaren i, eventuellt behöver man kanske smälla upp en träbit lite högre upp så att det blir 45+45 där uppe så att man har möjligheten att hamna i lod med själva blandaren...
EDIT: får även hålla med bonnier, kör man med ett "eller" så bryter man i min mening förutsättningarna för vad "såsom" syftar på. Det hela hade ju givetvis underlättats om man visste vad som menas med en "särskild konstruktionsdetalj"
Jag funderar på att sätta en regel ungefär i mitten där jag tänkt ha blandaren. sedan så får jag ta och leka med gersågen så att jag får ut en bit som är 20mm. på andra sidan får en vanlig 45:a sitta då har jag 45+45+20= 110 och så blir det fixturerna på var sin sida, totalt 150mm då.
Fördelen med det måste ju vara att man sedan kan använda regeln till att fästa dusch hållaren i, eventuellt behöver man kanske smälla upp en träbit lite högre upp så att det blir 45+45 där uppe så att man har möjligheten att hamna i lod med själva blandaren...
EDIT: får även hålla med bonnier, kör man med ett "eller" så bryter man i min mening förutsättningarna för vad "såsom" syftar på. Det hela hade ju givetvis underlättats om man visste vad som menas med en "särskild konstruktionsdetalj"
Redigerat:
Man kan ju bända reglerna bäst man vill det är ju mest den egna plånboken som drabbas.
Förs.bolaget ersätter inte ytskiktet tex. och är det fuskjobb drar de nog ner utbetalningen avsevärt eller höjjer självrisken rejält vilket som drabbar dig värst såklart.
Själv satte jag en likadan regel som kortling som jag byggt väggen i övrigt av, var bara att fila ur elelr fräsa där genomföringarna var. Blandaren sitter som berget.
Kortlade även där takduschens övre fäste skulle sitta
En plåtregel ger inte mycket motstånd och skillnaden mellan runddragen och åtdragen är väldigt fin.
Förs.bolaget ersätter inte ytskiktet tex. och är det fuskjobb drar de nog ner utbetalningen avsevärt eller höjjer självrisken rejält vilket som drabbar dig värst såklart.
Själv satte jag en likadan regel som kortling som jag byggt väggen i övrigt av, var bara att fila ur elelr fräsa där genomföringarna var. Blandaren sitter som berget.
Kortlade även där takduschens övre fäste skulle sitta
En plåtregel ger inte mycket motstånd och skillnaden mellan runddragen och åtdragen är väldigt fin.
Tänkte bara visa vad jag fick för svar när jag ställde följande fråga till BKR
Frågan: Hej
Vad kan en "särskild konstruktionsdetalj" vara för något??
Kan det vara tex en monteringsskena som numera är väldigt populär att
använda när man har fixturer till pex rör i rör som skall genom
väggen?
Svar:
Hej!
Ja det kan det nog vara. Det viktiga är att tillverkaren ansvarar för produkten och att den används på rätt sätt. Resultatet skall förhoppningsvis vara i överensstämmelse med byggnormer och branschregler.
Med vänliga hälsningar
Per Bernhardsson
Byggkeramikrådet
Högbergsgatan 27
116 20 Stockholm
Tfn 08-641 21 25, Fax 08-702 20 15
per@bkr.se
Fick ju inget jätteklart svar men det verkar ju ändå som att det skulle kunna gå att bara köra med en monteringsskena ändå. (säkert bäst att höra med försäkringsbolaget först) Dock vet jag inte vad han menar med att det är viktigt att tillverkaren ansvarar för produkten?
Frågan: Hej
Vad kan en "särskild konstruktionsdetalj" vara för något??
Kan det vara tex en monteringsskena som numera är väldigt populär att
använda när man har fixturer till pex rör i rör som skall genom
väggen?
Svar:
Hej!
Ja det kan det nog vara. Det viktiga är att tillverkaren ansvarar för produkten och att den används på rätt sätt. Resultatet skall förhoppningsvis vara i överensstämmelse med byggnormer och branschregler.
Med vänliga hälsningar
Per Bernhardsson
Byggkeramikrådet
Högbergsgatan 27
116 20 Stockholm
Tfn 08-641 21 25, Fax 08-702 20 15
per@bkr.se
Fick ju inget jätteklart svar men det verkar ju ändå som att det skulle kunna gå att bara köra med en monteringsskena ändå. (säkert bäst att höra med försäkringsbolaget först) Dock vet jag inte vad han menar med att det är viktigt att tillverkaren ansvarar för produkten?
Då kan man ju lika gärna skita i att använda monteringsskenan om man ändå måste ha trä bakom... Det blir svårt att sätta just en kortling mellan två reglar för du måste ju få plats med fixturen där i mellan så då får du ändå bygga ihop en "klots" som har beskrivits ovanförnino skrev:
Redigerat:
så här gjorde jag
http://www.ladda-upp.com/bilder/23504/dusch
Skenan är nersänkt i reglarna, så skruvskallarna inte tar i gipset
http://www.ladda-upp.com/bilder/23504/dusch
Skenan är nersänkt i reglarna, så skruvskallarna inte tar i gipset
Klicka här för att svara