23 397 läst ·
21 svar
23k läst
21 svar
Montera apparatdosor med plåtreglar
Du använder kopplingsstycke för att få rätt avstånd mellan dosorna. Man skär upp och sätter stycket i urspårningen där man skurit. Samma sak om du vill ändra var stussarna ska sitta.stew skrev:Hej igen,
Nu har jag fått hem alla mina vp-2 dosor.
Men jag har en fundering. På vissa ställen vill jag sätta flera dosor på rad. Helst från höger till vänster. I där vill jag tex ha uttag sedan som då ska vara bredvid varandra. Men hur får jag rätt avstånd mellan dosorna? Går de att montera fast i varandra?
Om jag sätter alla dosor i reglar så kommer de ju hamna lodrätt och inte horisontellt som jag vill ha dem. Och det är samma bekymmer med avståndet där. De flexirören som sticker ut borde väl gå att docka med varandra eller så?
Mvh
Stefan
Är inte riktigt säker på vilka du ska ha. Tror 71mm så sitter dom kloss i kloss och med 89-90mm kan du montera 2-vägs brevid varandra.
http://www.elbutik.se/product.html/kopplingsstycke-vp-2?category_id=1943
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Haha Jo, plåtreglar och slang är ingen rolig kombination, men använder man färdigdraget så finns det inget val. Men det är ju gott irriterande när man ska dra igenom ett hål och vecken på slangen fastnar i plåtkanterna och de ska ju självklart fastna i nästan varenda veck också.stew skrev:
Använder man en hålplunch så tycker jag att det går lite lättare i alla fall.
//Patrik
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 415 inlägg
Sätter man flera dosor i varandra horisontalt så behöver man något att stötta med.b2b2 skrev:
Men vem har ens sagt att man ska sätta träkortlingar... inte jag i alla fall..
Jag satte stålkortlingar gjorda av bitar av en skena. Lättare att klippa till än att ta en regel och klippa till
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden