5 548 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Montage av våtrumsmatta på vägg
Har googlat men hittar ej någon vettig lösning på detta 
Jag ska sätta upp en våtrumsmatta på vägg, finns de någon slags stående rullställning som man kan använda sig av när man ska rulla ut mattan allt eftersom man sätter fast den på väggen?
Känns som de kan bli jobbigt att att brottas med mattan samtidigt som den ska upp på vägg och i rätt höjd.
Eller är de så att man måste va 2 pers och försöka rulla ut lite åt gången och försöka att få fast mattan där den ska va?
Mvh Daniel
Jag ska sätta upp en våtrumsmatta på vägg, finns de någon slags stående rullställning som man kan använda sig av när man ska rulla ut mattan allt eftersom man sätter fast den på väggen?
Känns som de kan bli jobbigt att att brottas med mattan samtidigt som den ska upp på vägg och i rätt höjd.
Eller är de så att man måste va 2 pers och försöka rulla ut lite åt gången och försöka att få fast mattan där den ska va?
Mvh Daniel
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är alltså den moderna, smarta typen av väggmatta som man sätter horisontellt för att slippa en massa lodräta skarvar mellan "tapetvåderna".D Danne65 skrev:
När en mattläggare satte upp en sådan matta hos mig för ca 7 år sedan hade han en matt-rull-hållare som en vertikal stång, som stod på ett stativ.
Jag tycker att du skall kolla med en mattläggare, eller försäljaren av väggmattan, om det inte går att låna eller hyra en sådan hållare/mattställning!
Här en gammal bild från nätet:

H-vagn kostar väl runt 5-7000 kanske går att hyra men smidigast är att vara 2 pers.
Annars kan man mäta ut var mitten är, mät från dörr till motstående vägg på mitten ungefär.
Rulla ut mattan och rulla den med insidan ut och från båda håll, ha koll på upp ner och höger vänster.
Nu kan du sätta mattan från 2 håll med början från mitten.
Rita ett streck på 201cm och rulla ut
Annars kan man mäta ut var mitten är, mät från dörr till motstående vägg på mitten ungefär.
Rulla ut mattan och rulla den med insidan ut och från båda håll, ha koll på upp ner och höger vänster.
Nu kan du sätta mattan från 2 håll med början från mitten.
Rita ett streck på 201cm och rulla ut
Klicka här för att svara