Hej alla
Något att fundera över om man ska köpa trägolv. Molan trägolv verkar vara ett fantastiskt prisvärt golv och vem vet de kanske de är fast inte i minna ögon. 2008 bestämde jag mig att köpa gol till huset jag skulle bygga de var plank golv som är dyrare som vi fastnade för. När vi flyttade in så märkte vi att något måste vara fel alla skarvar stog upp de fans ställen där laminatet släppte sen nu senare så ser vi att golvet har krympt. Molan har varit här och besiktigat och med get att laminatet släppte är fel och ska åtgärdas. Nu snart 5år så har man inte tagit kontakt eller varit här de är mycket märkligt när man lovar saker...
Jag har undersökt och funnit att man köper golv från Kina och när jag öppnade ett paket och lät plankorna ligga inne så vart dom bågformade de tyder på att golvet innehöll för mycket vatten då laminatet spänner.
Jag jobbar i byggbranchen och ser att de är vanligt att man skiter i garantier och tröttar ut alla små byggare för jag tror inte man hade gjort likadant med dom stora byggarna. Vet bara att ute på Arlanda så bytte man ut stora delar när man byggde den nya piren för många år sedan men de var ju ingen liten privat person.