1 264 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Möjligt göra om bänkskiva?
Erkänner att jag är världens strulmaja, men så är det bara... *s*
Vi har nyss köpt en bänkskiva till vår blivande bardisk, den är levererad men ännu ej monterad. Nu har jag fått för mig att det kanske hade varit snyggare med en annan form. I nuläget är den rundad i hörnet, men jag får för mig att jag vill ha den snedkapad (i en 'asymmetrisk vinkel', kan man säga så...?). Tror ni det är möjligt för ett lokalt snickeri att kapa den och sätta bara en ny kantlist där det behövs. Det är en ljus laminatskiva med en ganska rak eklist.
Eller får jag bara stå mitt kast...? :-/
Vi har nyss köpt en bänkskiva till vår blivande bardisk, den är levererad men ännu ej monterad. Nu har jag fått för mig att det kanske hade varit snyggare med en annan form. I nuläget är den rundad i hörnet, men jag får för mig att jag vill ha den snedkapad (i en 'asymmetrisk vinkel', kan man säga så...?). Tror ni det är möjligt för ett lokalt snickeri att kapa den och sätta bara en ny kantlist där det behövs. Det är en ljus laminatskiva med en ganska rak eklist.
Eller får jag bara stå mitt kast...? :-/
Ja, kanske skulle det vara samma pengar att köpa en ny (?) men det känns inte heller kul.. Om kantlisten är massiv eller inte vet jag faktiskt inte, ganska kantigt, vill minnas 5mm tjock och jag ser i nuläget inget problem med synligt ändträ om det skulle behövas.
Någon som helst uppfattning om vad det skulle kunna tänkas kosta?
Någon som helst uppfattning om vad det skulle kunna tänkas kosta?
Ska det bara kapas lite och smältas på en list -30 minuters jobb/alt bidrag till kaffekassan.
Måste man fräsa fram en passande list+limma/putsa, så blir det en timme till. (På din faktura i allafall...)
(Timpris 400-600kr om du inte bor i storstad)
Måste man fräsa fram en passande list+limma/putsa, så blir det en timme till. (På din faktura i allafall...)
(Timpris 400-600kr om du inte bor i storstad)
Man kan om man ill pyssla lite själv få ett riktigt bra resultat om man grovsågar ca 5mm utanför färdig kant och sedan tar en handöverfräs och kör efter anhåll med notfräs för att få en felfri kant på melaminet och sedan epoxylimmar på en eklist, renfräs putsa och lacka..
Tar säkert två timmar för den ovane i garaget men det tar ju en stund att köra skivan till snickeri och embalera mm också..
Tar säkert två timmar för den ovane i garaget men det tar ju en stund att köra skivan till snickeri och embalera mm också..
Klicka här för att svara