Hej,

Jag har en stuga där jag ska ska installera en toalett under en trapp i ett timmerhus som jag flyttat. Allt gick lite väl snabbt vid flytt och vid gjutning av platta så nu i efterhand har inte avloppsstammen placerats optimalt.

Avloppsröret för toan sitter i hörnet i badrummet. Jag har bifogat lite bilder där man kan ser hur jag tänkt placera toalettstolen tillsammans med ritning på toalettstolen. Är det möjligt att ansluta den modellen mot röret i hörnet? Jag tycker det borde funka?

Jag tänker att man kanske kan använda sig av någon sån här lösning?

https://www.vvsochbad.se/wc-anslutning-tojbar-260-640-mm-vit-366456

Jag tänkte köpa in en IFÖ 6832 toalettstol som är en extra kort modell med anslutning bak.

https://www.ifo.se/produkter/toalet...olar/ifo-sign-wc-stol-6832-kort-modell/40438/

Installation av toalett under trapp med synligt avloppsrör och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy över ett hörn av ett badrum med ett avloppsrör ur golvet, trägolv och vit väggpanelering, potentiell toalettinstallation.
Skapa konto
Utplats för en toalettstol under en trappa med synliga avloppsrör, bredvid en tillfällig trästruktur, i ett timmerhus under renovering.
Skapa konto
Utrymme under en trappa i ett timmerhus förberett för toalettinstallation med avloppsrör synligt i hörnet och trästegar.
Skapa konto
Mätning av avstånd från golv till avloppsrör i hörnet av ett badrum vid förberedelse för toalettinstallation.
Skapa konto
Mätning av avståndet till ett avloppsrör som sticker upp från en plywoodgolv bredvid en vägg.
Skapa konto
Ritning av en kompakt IFÖ toalettstol med måttangivelser för höjd, bredd och djup.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.