Jag tror att du inte riktigt förstod vad jag skrev, men i och med att nått ska/är tänkt att användas i en starkströmsinstallation ÄR det behörighetskrävande. Så att dra ett tomrör som ska användas till ett uttag är lika behörighetskrävande som att koppla in uttaget i centralen. Det är därför jag undrar varför du inte kopplar själv, det är ju lika "olagligt".

Känns bättre om elektrikern gör det

Jag vill bara ännu en gång trycka lite på att det är inte att koppla som är det "svåra" utan just att dra rör och tråd. För när man gör det måste man i detalj veta hur det ska kopplas.

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Jag vet i detalj hur det skall kopplas!

Mitt inlägg har bäring på fler än just dig, det är många som tror att man först drar sina rör och sedan löser man hur det ska kopplas. När det är precis tvärt om, och till dom så ger jag rådet att tänk först innan ni drar en massa rör/slang.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
OK

Hos oss blir det super segmenterat med dvärgbrytare och multipla KGB och stringent kopplat(inte som i huset vi bor i nu där det som ör märkt element garage även täckerbland annat en taklampa och en bänkarmatur i köket

Har du bara haft en överläggning med elektriker och planerat förläggningen ordentligt.
Gör du som han har planerat och gett dig instruktioner om så ska det kunna gå bra

• Gilla
Krypstocken
  • Laddar…
Så görs det

Inga problem :-)

Kul med ytterligare en pryl!
Isolationstestare ansluten till eluttagets kablar under installation i en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför har du satt eldosan så långt in i väggen?
den ska ju liva med ytterkant på väggen.

För att det är enklare....
Skruvas i plankväggen i bakkanten utan att msn behöver ytterligare en regel men framför allt är detenklsre att såga ut hålet

Nästa gång så kan du skaffa en VP2 dosa så kan du skruva ut "fästringen" så att den flyter jäms med skivan.

• Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
Japp... men nu har jag satt typ 150 gröna dosor :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.