Håller på och ska måla om, målaren har nu rivit ner fem lager tapet och är nere på putsen. Är svarta fläckar från mögel där murstocken är och ovanför ett fönster.
Det är torrt nu, vägarna är putsat tegel. Målaren har sprayat något som ska stoppa mögeltillväxt och tycker det är ok att spackla och måla nu.
Håller ni med, eller borde vi riva pusten där fläckarna är?
Jag tänker det är ok som det är eftersom det inte längre finns något organiskt material. Vi har sen ett par månader ett nytt ftx system, så har god ventliation numera, och murstocken tror vi beror på ett takläckage långt tillbaks i tiden.
Det är torrt nu, vägarna är putsat tegel. Målaren har sprayat något som ska stoppa mögeltillväxt och tycker det är ok att spackla och måla nu.
Håller ni med, eller borde vi riva pusten där fläckarna är?
Jag tänker det är ok som det är eftersom det inte längre finns något organiskt material. Vi har sen ett par månader ett nytt ftx system, så har god ventliation numera, och murstocken tror vi beror på ett takläckage långt tillbaks i tiden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara

