Hej!
Jag byggde en altan förra sommaren. Nu när jag tittade in under altanen såg jag vita fläckar på den del reglar. Funderar på om det är mögel eller salt? Funderar även på om jag måste göra något åt det?
Altanen är ca 40 cm över mark, och sidorna är inklädda men med luftspalter mellan brädor.
Altanen är på skuggsidan av huset, och det har såklart varit fuktigt under höst/vinter.
Om man tittar längre bort är en del av bärlinan nästa helt vit.
Vänligen, John
Jag byggde en altan förra sommaren. Nu när jag tittade in under altanen såg jag vita fläckar på den del reglar. Funderar på om det är mögel eller salt? Funderar även på om jag måste göra något åt det?
Altanen är ca 40 cm över mark, och sidorna är inklädda men med luftspalter mellan brädor.
Altanen är på skuggsidan av huset, och det har såklart varit fuktigt under höst/vinter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vänligen, John
Mögel pga för dålig ventilation.
Mögelsporer finns överallt.
Utomhus gör det inget.
Mögelsporer finns överallt.
Utomhus gör det inget.
Smaka. Smakar det salt, är det salt. Smakar det inte salt, är det inte salt.J John Michael skrev:Hej!
[bild]
[bild]
Vänligen, John
Klicka här för att svara