Jag upptäckte vit påväxt på en takbjälke efter semestern. Kan inte se några angrepp på övriga vinden. Jag var förvånad då jag har en vindsavfuktare som gått hela sommaren och enligt min mätare har Max fuktighet varit 71% och Max temperatur 31grader.
Frågor.
A) hur sanerar man själv detta lilla 20cm angrepp själv?
B) vad blir åtgärd för att det ej ska hända igen? Funderar på att purskumma mot taket så vinden blir bättre isolerad.
Frågor.
A) hur sanerar man själv detta lilla 20cm angrepp själv?
B) vad blir åtgärd för att det ej ska hända igen? Funderar på att purskumma mot taket så vinden blir bättre isolerad.
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Finns ingen anledning att sanera. Håll koll på det bara så det inte växer okontrollerat. Det har varit lite fuktigt där ja och angreppet startade men det kan lika gärna ha torkat ut om en vecka och det dör. Och då är det bara visuellt fult. Sånt där kommer och går helt naturligt i många äldre hus vilket jag tycker det ser ut att vara.
En vindsavfuktare som står och går hela tiden låter som helt bortkastade pengar dessutom........
En vindsavfuktare som står och går hela tiden låter som helt bortkastade pengar dessutom........
Klicka här för att svara